هیدروکینون برای پوست چه کاربردی دارد
نوشته شده توسط : شیمی دوست آریا

هیدروکینون چیست؟
فواید هیدروکینون برای پوست
عوارض جانبی هیدروکینون
نحوه استفاده از آن
بهترین محصولات با هیدروکینون
وقتی صحبت از مراقبت از پوست می شود، چند بیماری وجود دارد که برای مبارزه با آنها کمی بیشتر از TLC نیاز است (ما به شما نگاه می کنیم، لکه های تیره، هایپرپیگمانتاسیون و اسکار آکنه). مطمئناً، محصولات مراقبت از پوست مناسب اولین دفاع هستند – برای شروع یک لایه بردار، یک کرم روشن کننده و یک سرم ویتامین C. با این حال، حتی با استفاده مداوم از محصولاتی که به عنوان اثربخشی بالا در نظر گرفته می شوند، ممکن است یک نقطه به خصوص سرسخت بخواهد باقی بماند. این زمانی است که برخی افراد به دنبال داروهای دیگری مانند هیدروکینون هستند.

به گفته جراح زیبایی و پلاستیک دیوید شافر، "هیدروکینون یک ترکیب شیمیایی است که در اوایل دهه 1800 کشف شد و در همه چیز از مراقبت از پوست گرفته تا عکاسی استفاده می شد. این ماده شیمیایی با سلول های تولید کننده ملانین در پوست تعامل می کند و تولید رنگدانه را کاهش می دهد. " در حالی که می تواند در روشن کردن لکه های تیره روی پوست موثر باشد، بحث هایی در مورد عوارض جانبی هیدروکینون وجود دارد.

ویدیوی ویژه
آیا هیدروکینون بی خطر است و آیا خطری دارد؟ اگرچه ممکن است عوارض جانبی داشته باشد، اما در نهایت، شواهد بالینی قطعی وجود ندارد که بحث در مورد مضر بودن یا نبودن هیدروکینون برای انسان را حل کند.

ما علاوه بر Shafer از سه حرفه‌ای دیگر نیز بهره بردیم تا از این کاهش کامل بهره ببریم: آوا شامبان، متخصص پوست، متخصص پوست، ریچارد بوتیگلیون، متخصص پوست دارای گواهی هیئت مدیره، و ای تینگ نگ، شیمی‌دان آرایشی. به خواندن ادامه دهید تا همه چیز در مورد عوارض و مزایای هیدروکینون بدانید.

هیدروکینون

نوع ماده: روشن کننده نقطه ای.

فواید اصلی: پرپیگمانتاسیون و لکه های پیری را روشن می کند و رنگ پوست را یکدست می کند.

چه کسانی باید از آن استفاده کنند: به طور کلی، هر نوع پوستی می تواند از هیدروکینون استفاده کند، با این حال، برخی از پوست ها ممکن است به آن حساس باشند.

چند بار می توانید از آن استفاده کنید: هیدروکینون را می توان یک بار در شب به مدت سه ماه یا تا زمانی که پوست روشن شود استفاده کرد.

به خوبی با آن کار می کند: Shamban توضیح می دهد که فرمول کلاسیک با بالاترین اثربخشی 4 درصد هیدروکینون، 0.025 درصد ترتینوئین و یک کورتیزون خفیف بدون نسخه است.

با مصرف نکنید: به طور کلی، هیدروکینون برای استفاده با بیشتر، اگر نه همه، مواد، بی خطر است.

هیدروکینون چیست؟
هیدروکینون در کرم های روشن کننده پوست، سرم ها، پاک کننده ها و مرطوب کننده ها یافت می شود. شفر می گوید: «هیدروکینون یک درمان موضعی پوست برای ملاسما، کک و مک، سن و لکه های ناشی از آفتاب و حتی اسکارهای آکنه است. استفاده در ترکیب با سایر محصولات آکنه مانند Retin-A، می تواند به بهبود چشمگیر رنگ پوست کمک کند. Shamban به این اضافه می کند و گزارش می دهد که هیدروکینون همچنین می تواند برای روشن کردن کک و مک و همچنین هایپرپیگمانتاسیون پس از التهابی استفاده شود که معمولاً پس از آسیبی مانند سوختگی یا آکنه التهابی دیده می شود.

ترکیبات کلیدی رتین-A (ترتینوئین) نوعی ویتامین A است که به پوست کمک می کند تا خود را با تشویق به گردش سلولی تجدید کند. این معمولا برای آکنه، خطوط ریز، و پوست آسیب دیده آفتاب تجویز می شود
در حالی که هیدروکینون در روشن شدن لکه ها موثر است، نتایج آنی نیستند. ممکن است چند هفته (یا ماه ها) طول بکشد تا نتایج با چشم غیرمسلح قابل تشخیص باشد. شافر توضیح می دهد: «بیماران باید بدانند که درمان در سطح سلولی برای کاهش تولید رنگدانه کار می کند. بنابراین چندین هفته طول می کشد تا اثرات آن مشخص شود. با ریزش پوست قدیمی و تولید پوست جدید، میزان رنگدانه کمتر می شود و منجر به یکنواختی رنگ پوست می شود.

فواید هیدروکینون برای پوست
هیدروکینون فواید متعددی برای پوست دارد.

روشن کننده لکه های تیره (هیپرپیگمانتاسیون): هیدروکینون یکی از موثرترین مواد برای روشن کردن هایپرپیگمانتاسیون است.5 "اگر نواحی تیره ناشی از ملاسما، لکه های پیری یا لکه های قهوه ای باقی مانده از آکنه دارید، هیدروکینون با کاهش تشکیل ملانین در پوست کمک می کند. بوتیگلیون می گوید (رنگدانه ای در پوست که به آن رنگ تیره می دهد). Ng می افزاید: تا به امروز هیدروکینون به عنوان استاندارد طلایی موضعی در درماتولوژی برای کاهش هایپرپیگمانتاسیون در نظر گرفته می شود.
اسکارهای آکنه را کاهش می دهد: هیدروکینون به دلیل خاصیت بی رنگ کنندگی، انتخابی عالی برای روشن کردن جای جوش و جای جوش است.
رنگ پوست را یکنواخت می کند: از آنجایی که هیدروکینون نواحی خاصی از پوست را که تیره شده اند روشن می کند، نتیجه نهایی پوستی متعادل تر و یکدست تر است.
جذب سریع: برخلاف برخی از محصولات مراقبت از پوست، هیدروکینون به سرعت جذب پوست می شود، بنابراین محصول کمتری را از دست می دهید.
اشکال مختلف استفاده: برای اهداف روشن کننده پوست، هیدروکینون اغلب به صورت موضعی استفاده می شود، اگرچه این یک 

در مکمل های خوراکی نیز موجود است.
هیپرپیگمانتاسیون پس از التهاب را درمان می کند: مطالعات نشان داده اند که هیدروکینون می تواند برای درمان هایپرپیگمانتاسیون پس از التهاب استفاده شود.
دارای طیف وسیعی از نقاط قوت است: کرم‌هایی که حاوی 2 درصد یا کمتر هیدروکینون هستند برای خرید بدون نسخه در دسترس هستند، اما کرم‌های قوی‌تر با نسخه پزشک در دسترس هستند - به این معنی که می‌توانید تحمل خود را در طول زمان افزایش دهید یا قدرتی مناسب پیدا کنید. شما.
ملاسما را درمان می کند: "هیدروکینون به عنوان ستون فقرات هر درمانی برای انواع مختلفی از بیماری ها از جمله ملاسما عمل می کند." ملاسما که با تکه‌هایی از پوست تیره‌تر معمولاً روی پیشانی، گونه‌ها و لب بالایی ظاهر می‌شود، اغلب در خانواده‌ها دیده می‌شود و با قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش و نور مرئی اغلب همراه با تغییرات هورمونی مانند قرص‌های ضدبارداری، بارداری یا درمان جایگزینی هورمونی." هیدروکینون می تواند به اصلاح عوارض ملاسما کمک کند
عوارض جانبی هیدروکینون
ممکن است چیزهای مشکوکی در مورد هیدروکینون شنیده باشید - حتی در بریتانیا، اروپا و ژاپن ممنوع است. با این حال، شامبان معتقد است که اگرچه رپ بدی داشته است، هیدروکینون خطرناک نیست. او می‌گوید: «این مورد توسط FDA تأیید شده است و هیچ مطالعه تحقیقاتی یا شواهد بالینی وجود ندارد که نشان دهد استفاده از هیدروکینون مضرات [انسانی] دارد».

گفته می شود، چیزی که این قوی بدون عوارض جانبی نیست - "لکه های هاله ای" در اطراف نواحی تحت درمان یکی از آنهاست. شفر می‌گوید: «هیدروکینون لکه‌های تیره را درمان می‌کند، اما هر محصولی که با پوست اطراف تماس داشته باشد، آن نواحی را نیز روشن می‌کند. بنابراین نقطه مورد نظر ممکن است روشن شود، اما پوست اطراف نیز در مقایسه با پوست معمولی روشن می شود و این ناحیه مانند یک هاله رنگدانه شده سبک در اطراف لکه تحت درمان به نظر می رسد.

اگر پوست شما حساس است، به خاطر داشته باشید که هر کرم موضعی یک آلرژن بالقوه است. Ng می‌گوید: «هیدروکینون اغلب باعث تحریک‌هایی مانند خارش و قرمزی در پوست‌هایی می‌شود که در معرض موانع یا حساس هستند، که می‌تواند برای هر نوع پوستی اتفاق بیفتد. شامبان می افزاید: «شایع ترین عوارض جانبی تحریک، قرمزی، سوزش و التهاب است».

See the source image

جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید هیدروکینون به Bismoot.com مراجعه کنید.

نحوه استفاده از آن
بوتیگلیون می‌گوید: «در طول سال‌ها، من هرگز درمانی مؤثرتر از اسید گلیکولیک و هیدروکینون برای رنگدانه‌های ناخواسته پیدا نکرده‌ام. بوتیگلیون می‌گوید: «من توصیه می‌کنم بعد از تمیز کردن پوست با یک پاک‌کننده اسید گلیکولیک از هیدروکینون استفاده کنید، مانند پاک‌کننده pH متعادل انتخابی پوست با اسید گلیکولیک (30 دلار). "کلید این است که از بین بردن چربی اضافی، کثیفی و آرایشی که می تواند هیدروکینون را از ورود به منافذ مسدود کند، از بین ببرید. هرچه هیدروکینون عمیق تر به پوست نفوذ کند، فواید بیشتری دارد." و در حالی که همه ما از اثرات مضر آفتاب بر روی پوست خود می دانیم، می تواند باعث تیره شدن بیشتر لکه ها شود، بنابراین استفاده از ضد آفتاب مسدود کننده UV در طول زمانی که از هر محصول هیدروکینون استفاده می کنید، ضروری است.

Bottiglione توصیه می کند: "بیشتر مردم به آن در تمام پوست، فقط در مناطق خاص نیاز ندارند." شما باید آن را در نواحی دارای هیپرپیگمانتاسیون استفاده کنید. اگر تمایل به حساسیت دارید، بوتیگلیون استفاده از آن را در روزهای متناوب توصیه می کند، که می تواند به پوست کمک کند آن را بهتر تحمل کند. او خاطرنشان می کند: استفاده از یک گزینه بدون نسخه با غلظت کم می تواند به پوست کمک کند تا آن را بهتر تحمل کند.

شامبان می‌گوید: «من معمولاً عصر را قبل از خواب توصیه می‌کنم، زیرا دوست دارم از ساعت‌های بازسازی سلولی در طول شب استفاده کنم تا محصول به کار برسد. همچنین، Ng خاطرنشان می‌کند که هیدروکینون پوست را در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش مستعدتر می‌کند و محافظت ناکافی از آفتاب در طول درمان می‌تواند منجر به ایجاد هیپرپیگمانتاسیون بیشتر شود - همیشه هنگام انجام درمان هیدروکینون، از محافظت از پوست خود اطمینان حاصل کنید.

بهترین محصولات با هیدروکینون
سرم لکه های تیره مراد
سرم اصلاح کننده سریع لکه های تیره مراد 72 دلار
فروشگاه
Shamban این را به عنوان یک درمان عالی برای لکه های تیره معرفی می کند. او می‌گوید: «این سرم با 2 درصد هیدروکینون در میان قهرمان‌های اینجا، رنگ کلی پوست را بهبود می‌بخشد، لکه‌های تیره را روشن و روشن می‌کند، و درخشندگی یکنواختی تازه می‌دهد».

ژل پیگمنت پوست PCA
ژل پیگمنت پوست PCA 64 دلار
فروشگاه
این ژل تایید شده برای پوست به دلیل ترکیب هیدروکینون و AHA برای کمک به یکنواخت شدن رنگ پوست در طول زمان مورد ستایش قرار گرفته است.

ترکیبات کلیدی آلفا هیدروکسی اسیدها گروهی از ترکیبات اسیدی هستند که اغلب از منابع گیاهی به دست می آیند. انواع مختلفی وجود دارد که برخی از آنها شامل گلیکولیک (مشتق شده از نیشکر) و لاکتیک (مشتق شده از شیر ترش) است. در حالی که همه آنها به عنوان لایه بردارهای شیمیایی روی سطح پوست عمل می کنند، از نظر اندازه و در نتیجه نفوذ و قدرت متفاوت هستند.
مخلوط کن Obagi Nu-Derm
مخلوط کن Obagi Nu-Derm 103 دلار
فروشگاه
این محصول نیاز به نسخه دارد، زیرا حاوی درصد بیشتری هیدروکینون نسبت به انواع بدون نسخه است. شامبان می‌گوید: با 4 درصد هیدروکینون، این برای لکه‌های پیری و بافت ناهموار و همچنین پوست زرد رنگ، نواحی یا لکه‌های پرپیگمانته، ملاسما یا اریتم مؤثر است.

 

منبع

https://www.byrdie.com/is-hydroquinone-safe





:: برچسب‌ها: کاربرد هیدروکینون، تولید هیدروکینون، خرید هیدروکینون، خواص هیدروکینون، هیدروکینون برای پوست ,
:: بازدید از این مطلب : 2898
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: